Zameldowanie
marzena vicadi - 21-05-2006 03:45
gdy zapytasz w gminie gdzie załatwiasz sprawy związane z budową domu,oczywiście powiedzą,że dopiero po odbiorze. Przez to wiele osób po sprzedaży swoich mieszkań, aby mieć kasę na budowę,niedość, że jakoś starają się przetrwać ten okres płacąc za wynajem albo mieszkając w przyczepach, a znam takie przypadki, nie mogą się zameldować.Jednak wystarczy udać się do meldunkowego i sprawa załatwiona,wystarczy mieć akt notarialny,dokument o wymeldowaniu z ostatniego miejsca stałego pobytu i dowód osobisty.Nie musisz mieć ulicy i numeru domu, bo pani w meldunkowym, ma wszystkie działki w swoim rejestrze i automatycznie wie jaki numer domu jest do twojej działki,chyba że masz działkę w środku pola, ale wtedy masz poprostu wsiowy adres. a props, nie ma już czegoś takiego jak przymus stałego zameldowania, przepisy zmieniły się wraz ze zmianą ustroju,np. teraz jest eksmisja na bruk. gdy wymeldowywałam się zdziećmi dwa lata temu ze stałego pobytu nikt nawet nie spytał o kolejny adres, a starego pobytu stałego nawet nie wykreśla się w dowodach, aby osoba np. bezdomna mogła znależć pracę.W nowych dowodach te informacje są ukryte w zapisie elektronicznym. Jeśli komuś zależy posłać dzieci do szkoły w nowym miejscu powinien się z nimi zameldować,bo może się okazać,ż np.ten rocznik jest liczny i z powodu braku miejsc, dziecka nie przyjmą,wtedy rejon jest jak poprzedni adres.ja do dzisiaj muszę wozić dziecko do pdstawówki 5 km. pomimo że rejonówkę widzę z okna,ale posłuchałam się pani z gminy i nie miałam na nowym miejscu meldunku, a teraz nie ma już sensu dziecka przenosići to trzeci raz. Ten sam problem mieli sąsiedzi,syn chodził do naszej szkoły bo przyjmowali wszystkich jak leci, ale teraz drugie dziecko odrzucili z braku miejsc i też w gminie powiedziano jej, że nie może się zameldować, na szczęście zadzwoniła do meldunków i załatwiła sprawę, syna musieli przyjąć bo rejon. przez 2 lata dowoziła dzieci30km. do naszej szkoły, by po zamieszkaniu w domu, nie musiały kolejny raz zmieniać szkoły.Przy wypełnianiu czegokolwiek zawsze podaje się aktualny meldunek stały lub czasowy,a gdy go nie ma to ostatnie miejsce zameldowania, z dowodu,nie ma to nic wspólnego z adresem korespondencji,który może być nawet na pustej działce, to samo dotyczy założenia telefonu przez tpsa.nie warto czekać z wnioskiem na odbiór budynku,potem zazwyczaj okazuje, się ,że pomimo iż wszyscy telefony na ulicy mają, my musimy mieszkać, np. przez dwa lata bez. informację oparte na własnym doświadczeniu i innych budujących się przyjaciół.
- 24-05-2006 08:21
....
Ciekawi mnie dlaczego murator ( w tym wypadku z małej litery :evil: ) nie napisał tego co Ty (ukłony w Twoim kierunku), czyżby nie wiedział ? :evil: czy nie chciał powiedzieć, że taka furtka istnieje. Już od dawna zauważyłem, że wszystkie artykuły są powieżchowne i jeden temat rozbijają na parę numerów :evil: Pozwolisz, że zanim na Twoje pytanie odpowie Murator to i ja wtrącę swoje 3 grosze....
W tym przedstawionym przez Zbigniew Rudnicki "knifie" są co najmniej dwa "słabe" punkty.
1) Urząd nie powinien zameldować nikogo w budynku który nie uzyskał pozwolenia na użytkowanie.
Czyli wszystkie następne kombinacje z meldunkiem czasowym biorą w łeb.
... Yogi - opisze skrótowo procedure, jaka odbyła sie w moim przypadku ...
zawidomiłem urząd PINB, ze zakończyłem budowe ... i dostarczyłem wraz z zawiadomieniem projekt, pozwolenie na budowe, dziennik budowy, inwentaryzacje geodezyjna powykonawczą, oświadczenia, protokoły, etc.
PINB po rozpatrzeniu mojego Zawiadomienia wydał mi wyłącznie "POTWIERDZENIE" ... przyjęcia zawiadomienia ...
nic więcej ...
pytanie ... czy PINB postapił niezgodnie z prawem ....? poniewaz nie wydał mi dokumenu "Odbior budynku".... ani "Pozwolenia na użytkowanie" na które sie powołujesz ... :-?
urząd wydał mi wyłacznie "Potwierdzenie" mojego zawiadomienia ... :-?
zameldowany zostałem zanim otrzymałem to "Potwierdzenie" zawiadomienia ... czy urząd, który mnie zameldował - złamał prawo ?
bo np. powinien w mysl ustawy ............. (jaka ustawa to nakazuje ?)zameldowac mnie i po dostarczeniu czego ? no właśnie ... jakiego dokumentu ? oprócz numeru posesji powien żądać Urząd meldunkowy ?:-?
doszliśmy do tego ,ze
...
Owszem, w ustawie nigdzie nie pisze o odbiorze budynku. Nie pisze gdyż pisać nie musi. Wystarczy, że podany Art. 9b. ust. 1 i 2 mówi o numerze domu i lokalu (pomieszczenia). A takie (między innymi) dane są obligatoryjne przy złożeniu wniosku o zameldowanie).... ... Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych - tekst jednolity.
Dz.U.01.87.960
2002-06-19 zm. wyn. z Dz.U.02.78.716
2002-06-29 zm. Dz.U.02.74.676 wyrażnie pisze o "numerze domu czy lokalu" ... a nie wspomina o "Potwierdzeniu przyjecia zawiadomienia" ..."Odbiorze budynku", "Pozwoleniu na użytkowanie"
skad wiec urzednicy wiedzą czego maja żądac od petenta?
sami tak sobie zgadują ? :roll:
pzdr
Yogi66 - 24-05-2006 23:17
Brzoza - istnieje coś takiego jak wewnętrzny obieg dokumentów.
Urząd dysponuje nie tylko tym co raczyłeś przynieść do urzędu osobiście.
Pozdrawiam
hawkmoon - 25-05-2006 18:22
Mój przypadek. Budynek w trakcie budowy, ale rok temu wystąpiłem do wydziału geodezji o nadanie numeru nieruchomości. Po kilku dniach dostałem postanowienie o nadaniu numeru budynku w budowie wraz z nakazem umieszczenia tabliczki z rzeczonym numerem. Postanowienie dostało jeszcze kilka instytucji, m.in. ewidencja ludności.
Mam stare prawo jazdy, które przestanie być ważne za pięć tygodni. Koszt wymiany na nowe 77 zł. Za kilka miesiecy po odbiorze trzeba wydac kolejne 77 zł, bo nowy adres.
Zrobiłem tak. Wziąłem rzeczone postanowienie i zapytałem w okienku czy na podstawie tego mnie zameldują na pobyt stały. Zameldują. Tylko, że do zakończenia budowy powinienem być zameldowany gdzieś na pobyt czasowy. No to się zameldowałem u rodziców, a wniosek o prawo jazdy poszedł z nowym adresem stałym :-)
Strona 2 z 2 • Wyszukano 126 postów • 1, 2