ďťż

To jednak nie byl blad pilota . A jesli nie pilota to czyj byl ten blad ?





barakuda1 - 10-05-2010 16:47
Piloci byli dobrze wyszkoleni .

To kompletny absurd informacyjny zeby nie napisac falsz informacyjny ........ze nie znali angielskiego jak podawano w telewizji , lub, ze nie rozumieli rosyjskiego .

-

Warunki pogodowe nie byly tez az tak zle jak podawano to w pierwszej chwili.

Taka mgla jaka byla nie jest przeszkoda do ladowania gdy dziala system naprowadzajacy ,

-
Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu .

-





szopen - 10-05-2010 17:20

Piloci byli dobrze wyszkoleni . Czy poddajesz w wątpliwość zdanie p. Hypki ?

Czy porównuje pani lotnisko wojskowe trzeciej klasy gdzieś w zapyziałej dziurze z JFK?



barakuda1 - 10-05-2010 17:29
-

Nie wiem kim jest pan Hypka .

Zauwaz , ze pol godziny przed nimi w y l a d o w a l samolot z dziennikarzami .

Czyzby warunki pogodowe przez pol godziny az tak bardzo sie popsuly ?

System na p ro w a d z a samolot na pas startowy nawet jesli jest mgla i brak jakiegokolwiek oswietlenia - po to jest ten system wlasnie - bez wzgledu czy to jest JFK czy lotnisko wojskowe trzeciej kategorii .

Gdyby tak nie bylo samoloty amerykanskie nie ladowalyby na lotniskowcach w gestej mgle. i bardzo trudnych warunkach pogodowych.

-



j-j - 10-05-2010 17:36
A po co znowu nowy wątek skoro jeden już jest o tej katastrofie i tam wszystko piszemy?

pzdr





BOHO - 10-05-2010 17:39
Nie karmić pajaca ! ! !



Pepeg z Gumy - 10-05-2010 18:15

Nie karmić pajaca ! ! ! Jeśli to pajac, to pal licho, natomiast jeśli kretyn, wypada poinformować, że lotnisko w Smoleńsku posiada jedynie radiolatarnie i nie posiada systemu naprowadzania ILS III kat. jakie mają niemal wszystkie lotniska w USA i jedno w Polsce.:D:D



barakuda1 - 10-05-2010 21:22
-

Kretyn, kretyn ,

Ktoz inny .

Idioci to patrioci a patrioci to idioci ewentualnie kretyni .

No, w ramach dobrego humoru mozna nazwac ich moherowymi beretami .

Poddaje w watpliwosc zarowno teze, ze byl to blad pilota jak i twierdzenie pani Kopacz , ze ziemia na miejscu katastrofy zostala przeorana na glebokosc 70 cm .

Nie ma to nic wspolnego z teoriami spiskowymi .

Takie sa realia .

-



BOHO - 10-05-2010 21:26

-

Kretyn, kretyn ,

Ktoz inny .

-
no właśnie nikt inny.....



Mymyk_KSK - 10-05-2010 21:28
Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem :)



Marek-B - 10-05-2010 21:33
Ja pierdziele ...ile jeszcze tych tematów będzie ????



barakuda1 - 10-05-2010 21:45

Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem :) -

Nie mam zwiazkow z krakowskim lotniskiem ale jakies tam zwiazki z lotnictwem mam .

Luzne .

-
Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws .

Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ?

Zero, null, nada .

System TAWS, kurna - zadna tajemnica .

http://www.skybrary.aero/index.php/T...Warning_System

To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai .

Takie sa realia .
-

-



Zochna - 10-05-2010 23:15
po co nam międzynarodowe komisje , ja się zastanawiam.
przecież wnuczka dziadka, luźno związana z lotnictwem, powinna wystarczyć za wyrocznię.
takie są realia.



barakuda1 - 11-05-2010 03:33
-

Jakie miedzynarodowe komisje ?

Przeciez postepowanie prowadzone przez Rosjan przy udziale komisji z Polski powinno wystarczyc .

TAWS polecial do Stanow do sprawdzenia .

Natomiast zrzucanie winy na pilotow w dzien po katastrofie albo insynuowanie, ze to prezydent wdarl sie do kabiny pilotow i narzucil im ladowanie jest i zenujace i swiadczace nie tylko o rozmijaniu sie z prawda ale o braku p r o f e s j o na l i z m u .

Takie sa realia .

-



dyz - 11-05-2010 08:06

-

-
Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws .

Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ?

Zero, null, nada .

System TAWS, kurna - zadna tajemnica .

http://www.skybrary.aero/index.php/T...Warning_System

To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai .

Takie sa realia .
-

-
ech ... smotrisz w knigu - widzisz ...
Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe.
A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ...



BOHO - 11-05-2010 08:49
ale jej to nie obchodzi, bo nic z tego i tak nie zrozumie...... ona chce tylko wywołać zainteresowanie swoją osobą.... i plecie co jej tam ślina przyniesie....



mariankossy - 11-05-2010 09:08
Ale to było dobbrrreee !!!

Ale urwałłłł !!!




barakuda1 - 11-05-2010 17:14

ech ... smotrisz w knigu - widzisz ...
Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe.
A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ...


'

Masz racje .

TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota.

Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow.

To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ?

O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano .



barakuda1 - 12-05-2010 01:32
.

GNSS tez mieli .

'



dyz - 12-05-2010 08:00

'

Masz racje .

TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota.

Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow.

To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ?

O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano .
Wiesz chociaż co masz na myśli pisząc "zwykły wysokościomierz"? Barometryczny wskazuje w uproszczeniu wysokość w odniesieniu do ciśnienia ustawionego korektą baro - na tej wysokości informacja żadna. Radiowysokościomierz - DH czyli poziom ostrzeżenia można ustawiac dowolnie i z tego też powodu już dość dużo pilotów się "kupiło" skręcając na 0. Wielu z nich to byli znakomici lotnicy.
Wiesz, ja nie wnikam w co był wyposażony ten samolot ... wyposażenie jest ważne ale niezależnie od tego to i tak na podstawie informacji/danych/ostrzeżeń to pilot jest w tym przypadku ostatnim ogniwem i to on podejmuje decyzję i działanie. Czy zawiodła technika, czy intuicja/zmysły/doświadczenie pilota ... To, że pilot zignorował domniemane ostrzeżenia ostrzeżenia wcale nie znaczy, że był słabo wyszkolony. Nawet gdyby to nie mi oceniac ich poziom wiedzy i doświadczenie. Odpowiedź na te wszystkie pytania należy do komisji. Narazie daj sobie spokój z czytaniem wypocin pismaków żądnych sensacji i sama też nie przemęczaj się "wymyślaniem teorii latania" - za mało masz danych! Chociaż z Twoich wypowiedzi w tym wątku można by pomyśleć, że masz więcej danych niż komisja :) Napisz do nich napewno będą wdzięczni za pomoc :)



barakuda1 - 12-05-2010 16:03
-

Hipoteza ze cos zaklocilo dzialanie systemu TAWS pojawila sie zaraz po wydarzeniu ale ustapila na rzecz * bledu pilota i zlych warunkow pogodowych * .

Teraz znow powraca.

-



barakuda1 - 14-05-2010 23:17
-

Dzis rodziny zalogi wystosowaly list zeby nie obciazac z gory wina zalogi samolotu , w tym

majora Arkadiusza Protasiuka pilota wojskowego pierwszej klasy.

To po nizej pasa dzien po zdarzeniu oglaszac w telewizji i prasie ze byl to blad pilota.

-

* Znamienny byl brak przedstawicieli administracji rzadowej na pogrzebie majora * .

Skad rzad wie, co bylo przyczyna katastrofy jak jeszcze wciaz trw sledztwo ....noz sie w

kieszeni otwiera - rzad profesjonalistuuf od siedmiu bolesci .

Najpierw rzad odmawial prezydentowi prawa do nowoczesnej maszyny albo lizingowania samolotu Lotu a teraz wina obciaza pilota.

-

-



Zochna - 15-05-2010 09:42

-

Skad rzad wie, co bylo przyczyna katastrofy jak jeszcze wciaz trw sledztwo ....noz sie w

kieszeni otwiera - rzad profesjonalistuuf od siedmiu bolesci .

Najpierw rzad odmawial prezydentowi prawa do nowoczesnej maszyna albo lizingowania samolotu Lotu a teraz wina obciaza pilota.

-

bo to jest rząd zdrady narodowej. oddał za bezcen w obce ręce majątek narodowy , a teraz prowadzi politykę eksterminacji narodu -
poczynając od jego elit. Potomkowie wehrmachtu, z tytułami szlacheckimi zakupionymi na bazarze - od ruskich.
Biada nam. Podobno jedzą małe dzieci na śniadanie.



BOHO - 15-05-2010 10:06

bo to jest rząd zdrady narodowej. oddał za bezcen w obce ręce majątek narodowy , a teraz prowadzi politykę eksterminacji narodu -
poczynając od jego elit. Potomkowie wehrmachtu, z tytułami szlacheckimi zakupionymi na bazarze - od ruskich.
Biada nam. Podobno jedzą małe dzieci na śniadanie.
gwoli usprawiedliwienia powiem, że ponoć dzieci same przychodzą i proszą żeby je zjeść..... :D



perm - 15-05-2010 10:19

-

Dzis rodziny zalogi wystosowaly list zeby nie obciazac z gory wina zalogi samolotu , w tym

majora Arkadiusza Protasiuka pilota wojskowego pierwszej klasy.

To po nizej pasa dzien po zdarzeniu oglaszac w telewizji i prasie ze byl to blad pilota.

-

* Znamienny byl brak przedstawicieli administracji rzadowej na pogrzebie majora * .

Skad rzad wie, co bylo przyczyna katastrofy jak jeszcze wciaz trw sledztwo ....noz sie w

kieszeni otwiera - rzad profesjonalistuuf od siedmiu bolesci .

Najpierw rzad odmawial prezydentowi prawa do nowoczesnej maszyna albo lizingowania samolotu Lotu a teraz wina obciaza pilota.

-

-
A co mają powiedzieć? Wiadomo już że z samolotem było wszystko w porządku, nie było bomby i podobnych. Lepiej napisać że prezydent był uparty i koniecznie musiał wylądować bo mu się spieszyło? Że jego bezmyślność kosztowała życie tylu ludzi? Że pilot uległ presji? Że nie chciał by potem "obiektywny" prezydent sugerował że pilot jest tchórzem? Już wiadomo że innych opcji praktycznie nie ma.



mbz - 15-05-2010 10:27

A co mają powiedzieć? Wiadomo już że z samolotem było wszystko w porządku, nie było bomby i podobnych. Lepiej napisać że prezydent był uparty i koniecznie musiał wylądować bo mu się spieszyło? Że jego bezmyślność kosztowała życie tylu ludzi? Że pilot uległ presji? Że nie chciał by potem "obiektywny" prezydent sugerował że pilot jest tchórzem? Już wiadomo że innych opcji praktycznie nie ma. Tak, i pilot wolal ulec presji niz ocalic zycie, jasne.



perm - 15-05-2010 11:40

Tak, i pilot wolal ulec presji niz ocalic zycie, jasne. Ja tego nie napisałem. Nie wiem skąd taki wniosek. Podjął ryzyko do którego nie miał prawa niezależnie od okoliczności. Może chęć pokazania się, spełnienia oczekiwań innych, może błędne informacje. Być może też czynniki na które nikt z załogi nie miał wpływu (choć nic na to nie wskazuje). Ja nie zgadzam się z twierdzeniem że to na pewno nie pilot winien. Wg informacj którymi dysponujemy (ograniczonymi siłą rzeczy) pilot nie powinien lądować. Próbował więc wziął na siebie odpowiedzialność. Jedyne co może go usprawiedliwić to ta ewentualność że nie miał innego wyjścia albo został wprowadzony w błąd.



mbz - 15-05-2010 12:00

Ja tego nie napisałem. Nie wiem skąd taki wniosek. Podjął ryzyko do którego nie miał prawa niezależnie od okoliczności. Może chęć pokazania się, spełnienia oczekiwań innych, może błędne informacje. Być może też czynniki na które nikt z załogi nie miał wpływu (choć nic na to nie wskazuje). Ja nie zgadzam się z twierdzeniem że to na pewno nie pilot winien. Wg informacj którymi dysponujemy (ograniczonymi siłą rzeczy) pilot nie powinien lądować. Próbował więc wziął na siebie odpowiedzialność. Jedyne co może go usprawiedliwić to ta ewentualność że nie miał innego wyjścia albo został wprowadzony w błąd. Moze cos zle zrozumialam z Twojego posta. Niestety ja tez uwazam, ze to byl blad pilota. Mogla to byc tez chec wykazania sie przed dowodca wojsk powietrznych, a mogla byc tez zbytnia wiara we wlasne umiejetnosci ( w kontekscie ostrzezen z Jaka - na zasadzie - oni wyladowali, a byli mniej doswiadczonymi pilotami, to ja nie wyladuje).



barakuda1 - 15-05-2010 17:45
-
Skad to w ie s z skoro trwa sledztwo .

Niepojete .

-



perm - 15-05-2010 18:21

-
Skad to w ie s z skoro trwa sledztwo .

Niepojete .

-
Faktycznie. To może przejdźmy na język bardziej zrozumiały dla ciebie: Yyyyyyy, eeeee, panietego, to one zrobiły, yyyyyyy, eeeeee, panietego.



mariankossy - 15-05-2010 19:58

Faktycznie. To może przejdźmy na język bardziej zrozumiały dla ciebie: Yyyyyyy, eeeee, panietego, to one zrobiły, yyyyyyy, eeeeee, panietego. Ale to dobre !!:yes:

Ale urwał !!!:D:D



barakuda1 - 15-05-2010 20:11

Faktycznie. To może przejdźmy na język bardziej zrozumiały dla ciebie: Yyyyyyy, eeeee, panietego, to one zrobiły, yyyyyyy, eeeeee, panietego. -

Uzywasz jezyka niezrozumialego dla mnie .

Za bardzo sie chyba emocjonujesz stad to jakanie .

-



perm - 15-05-2010 20:29

-

Uzywasz jezyka niezrozumialego dla mnie .

Za bardzo sie chyba emocjonujesz stad to jakanie .

-
Jonkam siem bom nieśmiały, panietego, za to w maglu nikt mnie nie przegada.



mariankossy - 15-05-2010 22:22
Już przed katastrofą sytuacja w jednostce odpowiedzialnej za wożenie VIP-ów była dramatyczna. Służyło tam ledwie trzech pilotów wyszkolonych na dowódcę Tu -154 (jeden z nich egzamin zdał dopiero w zeszłym roku). Z drugimi pilotami było jeszcze gorzej. Być może ktoś z załogi popełnił błąd pod Smoleńskiem, ale znacznie poważniejsze błędy popełniono wcześniej - stwierdza "Rzeczpospolita".



barakuda1 - 16-05-2010 02:00
-

Pod * blad pilota * mozna podciagnac wszystko .

A przeciez sledztwo w sprawie katastrofy jest w toku i definitywnie, kategorycznie i oficjalnie nikt z komisji o bledzie pilota chyba sie nie wypowiedzial.

-



amalfi - 16-05-2010 02:33
Z komisji może nikt, ale niektórzy już Go skazali (głównie internauci). Bardzo współczuję rodzinie, bo nie ma lekko.

Z drugiej strony bardzo mnie dziwi, że przy swej słowiańskiej mentalności niedowiarków i spiskowców, niektórzy (ci sami niektórzy) tak lekko sprawę traktują.



barakuda1 - 16-05-2010 02:56
-

To jedno .

A drugie , ze * blad pilota * jako przyczyne zdarzenia telewizja TVN podala juz na drugi dzien.

Dlaczego - tak jak napisaly rodziny zalogi - nikt z administracji rzadowej nie byl na pogrzebie pilota Arkadiusza Protasiuka ?

Przeciez nie bylo i nie ma wynikow prac komisji .

-



amalfi - 16-05-2010 03:02
Bo sie na niego obrazili, że nie umiał wylądować poza pasem i między drzewami.



barakuda1 - 16-05-2010 03:51
-

Przyczyn katastrofy moze byc wiele .

Nikt nie krzyczy o bledzie pilota i nie wskazuje na zaloge jako winnych np w tej katastrofie ktora zdazyla sie w zeszlym tygodniu w Afryce.

A przeciez maszyna byla znacznie lepsza od tej ktora lecial prezydent Polski.

-

Dzien po czy nawet tydzien po to troche za wczesnie zeby autorytatywnie stwierdzic , ze to byl blad pilota.



perm - 16-05-2010 10:26

-

Przyczyn katastrofy moze byc wiele .

Nikt nie krzyczy o bledzie pilota i nie wskazuje na zaloge jako winnych np w tej katastrofie ktora zdazyla sie w zeszlym tygodniu w Afryce.

A przeciez maszyna byla znacznie lepsza od tej ktora lecial prezydent Polski.

-

Dzien po czy nawet tydzien po to troche za wczesnie zeby autorytatywnie stwierdzic , ze to byl blad pilota.
Ale ty już wiesz bo założyłaś temat: "To jednak nie byl blad pilota . A jesli nie pilota to czyj byl ten blad ?". Zamiast zostawić w spokoju to co może być dla wielu bolesne naknociłaś tematów związanych z katastrofą tylko po to by coś tam udowadniać.



mbz - 16-05-2010 12:10
Gdzies czytalam, ze mozliwe, ze byla awaria - blokada sterow.



barakuda1 - 16-05-2010 17:06
-

Moglo byc wszystko .

To byl stary rzech .

A oglaszac i trabic na drugi dzien po katastrofie, ze to blad pilota to ostra zenada .

Nikt z administarcji rzadowej nie po fatygowal sie na pogrzeb tak jakby mieli dowody w reku .

I e wiadomosci - z pierwszej reki oczywiscie - ze pilot nie znal angielskiego ......przyznam sie, ze wprawily mnie w stan oslupienia.

-

-



barakuda1 - 16-05-2010 17:09

Ale ty już wiesz bo założyłaś temat: "To jednak nie byl blad pilota . A jesli nie pilota to czyj byl ten blad ?". Zamiast zostawić w spokoju to co może być dla wielu bolesne naknociłaś tematów związanych z katastrofą tylko po to by coś tam udowadniać.

Tak, panie ekspercie od b o l e s n o s c i .

Bo najlatwiej pisac o * bledzie pilota * bez zadnych dowodow .

-



perm - 16-05-2010 19:00

Tak, panie ekspercie od b o l e s n o s c i .

Bo najlatwiej pisac o * bledzie pilota * bez zadnych dowodow .

-
Jeszcze łatwiej snuć jakieś teorie wydumane o spiskach czy bombach. Po co zakładać taki durny temat? Mądre tematy trzeba inicjować, panietego. Np: " czy kaszaki pod pachami ułatwiają negocjacje z wykonawcą".



barakuda1 - 17-05-2010 01:37
-

Mnie spiski nie interesuja .

Chcę r z e t e l n e j i starannej pracy komsji ustalajacej przyczynę wypadku .

-

Lena Horne i Stormy Weather kocie .

http://www.youtube.com/watch?v=QCG3k...aynext_from=ML



dyz - 17-05-2010 09:33

-

Moglo byc wszystko .

To byl stary rzech .

-
W każdym poście domagasz się rzetelności, więc bądźże kobieto sama rzetelna i nie dawaj się wkręcać rządnym krwi pismakom. Masz blisko więc dowiedz się, z którego roku są samoloty prezydenta USA i w czym tak naprawdę tutki są gorsze - zwłaszcza w aspektach bezpieczeństwa.



Zochna - 17-05-2010 09:52

-

Mnie spiski nie interesuja .
polubiłam twoje poczucie humoru :D


-
Chcę r z e t e l n e j i starannej pracy komsji ustalajacej przyczynę wypadku .
mam nadzieję, że tupiesz przy tym nogami.
jak jeszcze rzucisz sie na wykładzinę - to komisja natychmiast złozy ci specjalny raport z postępów.



m.k.k - 17-05-2010 10:18

-

Mnie spiski nie interesuja .

Chcę r z e t e l n e j i starannej pracy komsji ustalajacej przyczynę wypadku .
Przemyśl to jeszcze. Bo co zrobisz, jak w wyniku r z e t e l n e j i starannej pracy komisja ustali, że to był błąd pilota?



Pepeg z Gumy - 17-05-2010 10:29

Przemyśl to jeszcze. Bo co zrobisz, jak w wyniku r z e t e l n e j i starannej pracy komisja ustali, że to był błąd pilota? :D:DJeśli tak komisja ustali, to będzie nierzetelnie.
Rzetelnie będzie tylko wtedy jak komisja ustali , że samolot zestrzelili ruscy albo Komorowski, a całkowicie najrzetelniej jak zrobili to wspólnie.



barakuda1 - 18-05-2010 03:09
-

Dolaczam do nich

http://wiadomosci.onet.pl/1611838,26...,kioskart.html

-



BOHO - 18-05-2010 18:10

:D:DJeśli tak komisja ustali, to będzie nierzetelnie.
Rzetelnie będzie tylko wtedy jak komisja ustali , że samolot zestrzelili ruscy albo Komorowski, a całkowicie najrzetelniej jak zrobili to wspólnie.
za pomocą sztucznej mgły, mobilnych drzew i przesuwanego na rolkach pasa startowego.....



barakuda1 - 20-05-2010 02:51
-

Nigdy o Rosjanach nie piszę ani nie mówię * ruscy * a Komorowski ma szczeście, że jeszcze się sam nie po-strzelił na po-lowaniu .

Natomiast ogłaszanie na drugi dzień po katastrofie, że to wina pilota uważam za nierzetelne .

To, że Rosjanie bedą bronić swojej myśli technicznej i tej maszyny to nie ulega wątpliwości bo parę ich jeszcze lata choc ten model ma zaliczone 60 katastrof - chyba prezydent Bułgarii - jeszcze przed katastrofą w Smoleńsku odmówił wejścia na pokład tego rzęcha .

-



Bold - 20-05-2010 08:21
chciałem tylko przypomnieć rzetelność rosyjskich komisji, jak widać nawet zachód był zaangażowany w tuszowanie prawdy,
a ludzie którzy ośmielili się wyrazić swoje wątpliwości byli likwidowani i spotykały ich represje,
teraz nazywa się ich oszołomami i kretynami a rosyjscy funkcjonariusze prowadzą kampanię dezinformującą w polskim internecie.

Nie wiadomo dokładnie, ilu byłych współpracowników KGB (tzw. "śpiochów"), przeszło do UOP-u i ilu z nich do dziś pracuje w szeregach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencji Wywiadu. Podejrzewa się także, że wielu z nich przetrwało w Głównym Zarządzie Informacji Wojska Polskiego, który później został przekształcony w Wojskowe Służby Informacyjne. Wiadomo tylko, że Główny Zarząd Informacji był szczególnie dobrze spenetrowany przez KGB i GRU.

rzetelną prawdę poznamy za pięćdziesiąt lat, ale ja już tego nie doczekam

Po wyparciu armii niemieckiej ze Smoleńszczyzny natychmiast do pracy przystąpiła Specjalna komisja ds. ustalenia i przeprowadzenia śledztwa okoliczności rozstrzelania w lesie katyńskim polskich jeńców wojennych przez niemiecko-faszystowskich najeźdźców. Przewodniczącym komisji był akademik Nikołaj Burdenko, a w skład wchodzili m.in. pisarze jak Aleksiej Tołstoj oraz dostojnik podporządkowanej NKWD rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej, egzarcha Ukrainy, metropolita kijowski i halicki Mikołaj, natomiast w jej składzie nie było nikogo z innych krajów niż ZSRR, a nawet z zależnych od Kremla Związku Patriotów Polskich czy armii Berlinga.

W czasie ekshumacji prawdopodobnie spreparowanych kilku zwłok z nienaruszonego masowego grobu (wprawdzie raport komisji mówi o ponad 900 ekshumowanych ciałach, ale nie sposób tego zweryfikować) w styczniu 1944 r. ujawniono 9 (dziewięć) dowodów (skrawki gazet, kwit z pralni, pocztówka z warszawskim adresem) z datami po kwietniu-maju 1940[19]. Na podstawie tych dokumentów zbrodni miał dokonać Wehrmacht jesienią 1941. Raport Komisji powtarzał liczbę 11 000 oficerów zamordowanych przez Niemców w Katyniu, a także wersję o trzech obozach 1-ON, 2-ON, 3-ON. Podano też, że zbrodni dokonał w sierpniu-wrześniu 1941 roku 537 batalion saperski Wehrmachtu dowodzony przez płk. Ahrensa.
Informacje oskarżające Niemców były zamieszczone m.in. w powojennym (drugim) wydaniu Wielkiej Encyklopedii Radzieckiej, natomiast w wydaniu trzecim z lat siedemdziesiątych XX w. hasło o Katyniu nie pojawiło się.

Pod koniec lat pięćdziesiątych XX w. na polecenie Chruszczowa przewodniczący KGB Aleksander Szelepin niejawnie badał sprawę mordu i po wykonaniu kwerendy przechowywanych przez NKWD, a potem przez KGB dokumentów, w przedstawionej notatce nr N-632-Sz (Н-632-Ш) z 3 marca1959 r. zaproponował zniszczenie 21 857 teczek personalnych zamordowanych – jak się wyraził: osób byłej Polski burżuazyjnej – jako nieprzydatnych zarówno operatywnie, jak i historycznie

W Katyniu w 1978 r. utworzono pierwszy zespół upamiętniający – wybudowano betonowe stele z marmurowymi zwieńczeniami, na których umieszczono po polsku i rosyjsku napis:
Ofiarom faszyzmu – polskim oficerom rozstrzelanym przez hitlerowców w 1941 roku.


Sojusznicy zachodni pozostali bierni lub z pozycji tzw. wyższej racji stanu (jak premier W. Brytanii W. Churchill) doradzali rządowi polskiemu i Polakom wstrzemięźliwość i umiar.
Nieliczni, jak Geoffrey Potocki de Montalk (autor Katyn Manifesto), czy brytyjski ambasador przy polskim rządzie emigracyjnym sir Owen O'Malley starali się dociec, kim byli sprawcy. Raport O'Malleya potwierdzający winę Sowietów w czerwcu 1943 został przekazany królowi Jerzemu VI, Churchillowi i gabinetowi wojennemu.
Władze USA również przez długi czas ze względów koniunkturalnych podtrzymywały tezy radzieckie i tuszowały przypadki prób ujawnienia prawdy. Znany jest przypadek płk. van Vlieta, w 1943 r. jeńca w niewoli niemieckiej przywiezionego w grupie innych jeńców z siedmiu krajów do Katynia. Po uwolnieniu płk van Vliet złożył raport gen. Bissellowi – po czym generał wydał rozkaz, by raport otrzymał klauzulę "ściśle tajne", i najprawdopodobniej też, aby go zniszczono. Raport był następnie odtwarzany osobiście przez płk. van Vlieta dla komisji senackiej prowadzącej śledztwo w 1952 r.
Również zależne od ZSRR polskie instytucje miały wkład we wspieranie powyższej wersji – dotyczy to m.in. Wandy Wasilewskiej i gen. Zygmunta Berlinga. Wiosną 1945 r. z polecenia ministra sprawiedliwości Henryka Świątkowskiego podjęto śledztwo dotyczące zbrodni na polskich oficerach w Katyniu. Jego prowadzenie powierzono, pod nadzorem znanego później profesora prawa, a wtedy prokuratora Jerzego Sawickiego, doktorowi Romanowi Martiniemu, przedwojennemu podprokuratorowi Sądu Okręgowego w Kielcach. Śledztwo prowadził niespełna rok. Został zamordowany 30 marca 1946 r. przez 17-letnią dziewczynę i jej narzeczonego. Według różnych źródeł katyńskie śledztwo miało predefiniowany cel (wykazanie winy Niemców), ale za sprawą prok. Martiniego toczyło się w innym kierunku (winy ZSRR), co mogło być przyczyną inscenizacji jego śmierci.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrodnia_katy%C5%84ska



BOHO - 20-05-2010 09:56
no to są fakty znane od dawna......masz coś od siebie do powiedzenia ?



Pepeg z Gumy - 20-05-2010 13:46

no to są fakty znane od dawna......masz coś od siebie do powiedzenia ? Od dłuższego czasu nie ma. To jest chyba praca agitacyjna zalecana przez KC PiS wszystkim członkom i miłośnikom.
Prawdę mówiąc to forma wyjątkowo paskudna zalecana w metodach socjotechnicznych.
Nie masz nic do powiedzenia - epatuj tendencyjnie informacją nie na temat zasadniczy , który nieskomentowany i wyrwany z kontekstu przez swoja prawdziwość i formę , budzić może u słuchacza wątpliwości co do istoty sporu prowadzonej dyskusji.



mariankossy - 20-05-2010 14:28

Od dłuższego czasu nie ma. To jest chyba praca agitacyjna zalecana przez KC PiS wszystkim członkom i miłośnikom.
Prawdę mówiąc to forma wyjątkowo paskudna zalecana w metodach socjotechnicznych.
Nie masz nic do powiedzenia - epatuj tendencyjnie informacją nie na temat zasadniczy , który nieskomentowany i wyrwany z kontekstu przez swoja prawdziwość i formę , budzić może u słuchacza wątpliwości co do istoty sporu prowadzonej dyskusji.

W rzeczy samej :yes:




barakuda1 - 20-05-2010 15:24
-

Ten ' błąd pilota ' jest coraz mniej wiarygodny - zresztą od pierwszych dni - mimo usilnej
żenującej p r o pa g a n d y .

-



Pepeg z Gumy - 22-05-2010 13:30
Oczywiście! Samolot zestrzelili Rosjanie.
Pilot nie mógł popełnić błędu, bo to nie na rękę pisowcom.



barakuda1 - 22-05-2010 22:33

Oczywiście! Samolot zestrzelili Rosjanie.
.................................................. .................................................. ....................................


-

To ty tak uważasz .

-



Marek-B - 22-05-2010 23:11
dzis oglądnałem jakies wiadomości w TV.
Jarek K. gdzieś na wiecu wyborczym ...i jakis koleś wrzeszczał " chrońcie go , chrońcie...żeby go ZNOWU nie zamordowali" :)



Pepeg z Gumy - 22-05-2010 23:14

Jarek K. gdzieś na wiecu wyborczym ...i jakis koleś wrzeszczał " chrońcie go , chrońcie...żeby go ZNOWU nie zamordowali" :) Czyżby zmartwychwstał już raz ?
Jezus przy nim to jednak cienki Bolek.



Marek-B - 22-05-2010 23:24

Czyżby zmartwychwstał już raz ?
.
Nie strasz mnie. :)



gumis107 - 26-05-2010 13:48

Piloci byli dobrze wyszkoleni .

To kompletny absurd informacyjny zeby nie napisac falsz informacyjny ........ze nie znali angielskiego jak podawano w telewizji , lub, ze nie rozumieli rosyjskiego .

-

Warunki pogodowe nie byly tez az tak zle jak podawano to w pierwszej chwili.

Taka mgla jaka byla nie jest przeszkoda do ladowania gdy dziala system naprowadzajacy ,

-
Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu .

-
barakuda ,jaja sobie robisz ,czy serio nie majac nawet najmniejszej wiedzy na te temat zaczynasz nowy watek, do tego stwierdzajac od razu ze to nie byl blad pilota ? Na poczatek poczytaj moze to http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...olenskiem.html , bo inaczej wychodzisz na kogos pozbawionego umiejetnosci logicznego myslenia i przestan sie kompromitowac brakiem wiedzy.Chyba tez zaczne tu nowy temat pt"laduj dziadu" gdzie wyjasnie jasno i logicznie podpierajac sie ogolnie dostepnymi wiadomosciami z katastrofy ,ze odpowidzialnosc za katastrofe smolenska L.Kaczynski ,jego kumplowie z PiSu ,system szkolenia ,oraz niekompetencja kncelari prezydenta i prawdopodobnie jego alkoholizm.



BOHO - 26-05-2010 14:09

barakuda ,jaja sobie robisz ,czy serio nie majac nawet najmniejszej wiedzy na te temat zaczynasz nowy watek, do tego stwierdzajac od razu ze to nie byl blad pilota ? Na poczatek poczytaj moze to http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...olenskiem.html , bo inaczej wychodzisz na kogos pozbawionego umiejetnosci logicznego myslenia ...... no to już zostało akurat dawno stwierdzone..... nie ma co rozważać "wychodzisz" czy "nie wychodzisz" gdy mamy do czynienia z pewnikiem....



barakuda1 - 26-05-2010 16:09
-

Wiedzę to widocznie mają ci, którzy na dzień po zdarzeniu zaczęli urabiać opinię publiczmę - TVN24 i Gazeta Wyborcza - , że to był błąd pilota .

Tylko s k ą d oni to wiedzieli ?

:cool:



Bold - 26-05-2010 17:02
no i wszystko się wyjaśniło,
za sterami siedział generał Błasik a pijany Kaczyński nawigował.

"Komsomolskaja Prawda" publikuje natomiast opinię byłego eksperta Ministerstwa Obrony Rosji ds. bezpieczeństwa lotów, pułkownika Wiktora Timoszkina, który zasugerował, że to generał Błasik mógł siedzieć za sterami Tu-154M w momencie katastrofy.

"O tym, że ktoś z postronnych w samolocie mógł nie tylko przebywać w kabinie, lecz nawet siedzieć za sterami, mówiliśmy od dawna. Dzisiaj bez odpowiedzi pozostaje kilka ważnych pytań. Nie wiemy, czy ze względu na wiek polski dowódca Sił Powietrznych był dopuszczony do lotów; czy miał doświadczenie w pilotowaniu Tu-154" - cytuje gazeta Timoszkina.


http://wiadomosci.onet.pl/2175986,12...otow,item.html



barakuda1 - 26-05-2010 17:10
-

No, zapił Kaczor, zapił .

To ile miał promili we krwi ? :cool:

-



ponury63 - 26-05-2010 18:41
(...) piloci mieli świadomość, że schodzą poniżej tzw. wysokości decyzji (100 - 120 metrów). - To niemal samobójstwo - ocenił major Michał Fiszer.
Klich sugerował, że piloci byli źle wyszkoleni, ale stwierdził, że "są oni na samym końcu tego łańcuchu błędów, który zaczyna się już od Sejmu" i ustawy o prawie lotniczym.
- Piloci zginęli, prawda? I co, i będą następni, którzy będą tak samo źle wyszkoleni, źle przygotowani i mogą popełnić te same błędy? - pytał retorycznie Klich - Ten wypadek miał kilka, kilkanaście przyczyn - ocenił.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...20_metrow.html



Pepeg z Gumy - 26-05-2010 19:20
:D:DBardzo ciekawe, kto wydał decyzję w 97 roku o skreśleniu z planów szkolenia pilotów w Rosji ?
Jakieś typy ?;)



Marek-B - 26-05-2010 19:48
Będę strzelał .....

ulubieńcy barrakudy?



Pepeg z Gumy - 26-05-2010 19:49
Trafiony, zatopiony.



barakuda1 - 26-05-2010 22:55
-

* To niedorzeczność obarczać winą pilotów * .

Niedorzecznoćś i głupta - dodam od siebie .

Scczególnie na drugi dzień p o katastrofie .

-



barakuda1 - 31-05-2010 17:49
-

ech...... ten ' błąd pilota ' .......

-



Bold - 01-06-2010 22:41
- Ostatnie 30 sekund lotu i milczenie dowódcy świadczy o tym, że załoga była w szoku, bo utraciła sterowność. Maszyna przestała reagować - uważa Janusz Więckowski, emerytowany pilot, który wylatał na Tupolewie 154 prawie 20 tysięcy godzin.

http://wiadomosci.onet.pl/2179016,11...nosc,item.html

oglądnijcie filmik



barakuda1 - 01-06-2010 23:41
-

Ten typ maszyny miał 60 ! katastrof .

Słynna jest sprawa z prezydentem Bułgarii , który o d m ó w i ł wejścia do tego samolotu , to samo zrobili turyści francuzcy, których chcieli zawieźć tym gratem do Egiptu .

Diało się to na dlugo przed tą katastrofą.

Jasne, że Rosjanie bronią jak mpgą osiągnięć swojej myśli technicznej bo mają dużo do stracenia - trochę tego złomu jeszcze lata .

-



ponury63 - 02-06-2010 02:02
10:40:59,3 10:41:04,6 Odgłos zderzenia z drzewami
10:41:00,3 10:41:01,4 2P Kurwa mać!
10:41:00,5 10:41:01,8 TAWS PULL UP, PULL UP
10:41:02,0 10:41:03,4 D Odejście na drugi krąg!
10:41:02,7 10:41:04,6 A Krzyk Kurwaaaaaa.....
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...as=6&startsz=x

a przecież miało być zupełnie inaczej, tak patriotycznie..
http://www.fakt.pl/Piloci-krzyczeli-...y,71784,1.html

Pilot przeszarżował. To on ponosi winę za katastrofę – mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Tomasz Hypki, sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,48996,ti...l?ticaid=1a453

Transkrypcja rozmów załogi samolotu Tu-154 M Nr 101, który uległ katastrofie w dniu 10 kwietnia 2010 roku w czasie podejścia do lądowania na lotnisku Smoleńsk ‼Północ”.
(Rejestrator dźwięku MARS-BM) Dokument przekazany 31 maja 2010 roku przez MAK stronie polskiej - do pobrania w pdf
(ze strony MSWiA)
http://91.210.209.188/Transkrypcja_r...u_Tu-154_M.pdf



Chef Paul - 02-06-2010 04:01

...
a przecież miało być zupełnie inaczej, tak patriotycznie..
http://www.fakt.pl/Piloci-krzyczeli-...y,71784,1.html
...
... przecież to żadna zagadka :) ;)
Tajemniczym "informatorem" Faktu był marian :) ... jednakowoż kiedy zdawał relację, popierdzieliły mu się "cytata" z jakieś uroczystości kościelnej, no i ... wyszło jak wyszło :) ;)



Bold - 02-06-2010 08:00


Pilot przeszarżował. To on ponosi winę za katastrofę – mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Tomasz Hypki, sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,48996,ti...l?ticaid=1a453

HA HA HA ekspert Tomasz Hypki,teoretyk gawędziarz,
proponuję poszperać w necie jakim to ekspertem jest Hypki,
czyich interesów broni
i co o nim sądzą forumowicze piszący na forach lotniczych



Zochna - 02-06-2010 09:54
10.26 - no to mamy problem
10.30 - nie ma jeszcze decyzji prezydenta

Czy to nie bylo mniej wiecej w tym samym czasie jak panowie K rozmawiali telefonicznie ?
Zastanawiające tez jaki byl prawdziwy powód dla którego Jarek odmówił uczestniczenia w odsłuchaniu nagrań.



m.k.k - 02-06-2010 11:14
Czego się spodziewacie po rozmowie braci? Że Jaro powiedział: Ty się lepiej rozbij, a ale bądź na czas. Jakby co, Wawel ci załatwię?

W tych tekstach nie ma słowa, że piloci zobaczyli ziemię!
Jest tekst "odchodzimy" drugiego pilota. Interpretowany przez komentatorów jako rozkaz. Był to rozkaz czy pytanie / sugestia? Na wysokości 80 m. JAK informował, że podstawa chmur jest na 50. Schodził wciąż w dół, 10 sekund później walną w drzewa. Brakuje, o czym wielu ekspertów mówi, informacji, czy schodzili dalej celowo, czy rozpoczęli czynności związane z poderwaniem się, tylko z jakiegoś względu (jakiego) nie zdążyli. Bezwładność maszyny to jedno, ale może kapitan liczył, że jeszcze metr-dwa i będzie poniżej chmur, coś zobaczy... Za długo zwlekał z wyrównaniem, odejściem.



Zochna - 02-06-2010 13:12

Czego się spodziewacie po rozmowie braci? Że Jaro powiedział: Ty się lepiej rozbij, a ale bądź na czas. Jakby co, Wawel ci załatwię?
nie róbmy jaj z pogrzebu.
Presja żeby na tę uroczystość zdążyć zapewne była ogromna. Nie musial byc wyrazona "werbalnie" nawet.
Załoga raczej zdawała sobie sprawę, że nie leci z Orbisem na wczasy.

ale to już bylo sto razy powiedziane chyba ;)
matko - zaczyznam sie zachowywac jak lump. kończe z tym ;)



m.k.k - 02-06-2010 13:58

matko - zaczyznam sie zachowywac jak lump. kończe z tym ;) Eee, nie zniechęcaj się. Jak zostaniesz przy swoich poglądach i przyjmiesz zachowania Lumpa, dyskusja nabierze nowego kolorytu. :D



barakuda1 - 02-06-2010 16:59
-

Nie ma to jak t r w a ć przy * błędzie pilota * . :D

Po każdej katastrofie lotniczej można tak powiedzieć i napisać .:-P

Taki * wniosek * to i ja mogę sobie wysnuć - żadna komisja śledcza do tego niepotrzebna .

Szczególnie na drugi dzień po wypadku :-P

-

A co z tezą, że Kaczor był w kabinie pilotów i naciskał ? :-P

-



Zochna - 02-06-2010 18:48

-

Taki * wniosek * to i ja mogę sobie wysnuć - żadna komisja śledcza do tego niepotrzebna .

-
no ty wysnuwasz różne inne. błąd pilota wykreśliłaś jeszcze zanim powołali komisję.
Nikt nie twierdził, że Lech Kaczynski osobiście przejął stery.
Nie musiał też być w kabinie, żeby piloci czuli presję.

ps. brakuje mi takiego emotikonu z ziewaniem.



m.k.k - 02-06-2010 20:31

Nikt nie twierdził, że Lech Kaczynski osobiście przejął stery.
Nie musiał też być w kabinie, żeby piloci czuli presję.
Back-seat driver?


ps. brakuje mi takiego emotikonu z ziewaniem. Coś takiego: http://www.l6.pk.edu.pl/apps/emots/d129.gif?
Może jeszcze taki: http://www.l6.pk.edu.pl/apps/emots/d046.gif



kfiolek - 02-06-2010 21:50

-

Ten typ maszyny miał 60 ! katastrof .

Słynna jest sprawa z prezydentem Bułgarii , który o d m ó w i ł wejścia do tego samolotu , to samo zrobili turyści francuzcy, których chcieli zawieźć tym gratem do Egiptu .

Diało się to na dlugo przed tą katastrofą.

Jasne, że Rosjanie bronią jak mpgą osiągnięć swojej myśli technicznej bo mają dużo do stracenia - trochę tego złomu jeszcze lata .

-
Tu 154
Egzemplarze 1015
Liczba wypadków 106
w tym katastrof 66

Boeing 707
Egzemplarze 878
Liczba wypadków 237
w tym katastrof 167

amerykańska myśl techniczna lepsza



ponury63 - 02-06-2010 22:07

ps. brakuje mi takiego emotikonu z ziewaniem. http://forum.mambo-foundation.org/im...ilies/yawn.gif

ewentualnie ziewanie hardcorowe >> http://forum.mambo-foundation.org/im...ilies/hurt.gif



amalfi - 02-06-2010 22:31
Zapis rozmów nie oddaje emocji, z jakimi słowa zostały wypowiedziane, więc naprawdę trudno odczytać jaki był ładunek emocjonalny przytoczonych wypowiedzi. Nawet tu, na forum często musimy się wspomagać emotkami, aby prawdziwe intencje zostały dobrze odczytane. Podzielam zdanie wielu, że póki co, niewiele można wysnuć. Moim zdaniem, ale tylko moim, to wszystko było jakieś opóźnione. Jakby to co mówili dotyczyło czasu o kilkanaście sekund wcześniej. Nawet słyszałam gdzieś komentarz któregoś z ekspertów, że to wyglądało na awarię maszyny, bo nie trzyma się kupy.

Co do słów, że decyzja nie zapadła, to też nie wiemy czego decyzja dotyczyła. Czy samego lądowania, albo nie, czy może alternatywy: powisieć i poczekac na opad mgły, czy lecieć na zapasowe lotnisko. Może jak wyczyszczą nagranie, to cokolwiek się wyjaśni.



barakuda1 - 03-06-2010 04:59
-

Ale są tacy, którzy wiedzieli w s z y s t k o nastąpnego dnia p o katastrofie i wiedzieli na p e w n o , że to był ' błąd pilota ' a Kaczor był w kabinie i naciskał .

A powódż to wina prezydenta .

-



barakuda1 - 03-06-2010 05:03

Tu 154
Egzemplarze 1015
Liczba wypadków 106
w tym katastrof 66

Boeing 707
Egzemplarze 878
Liczba wypadków 237
w tym katastrof 167

amerykańska myśl techniczna lepsza
-

że też ludzie nie pchają się na pokłady Tu -:-P

chyba z nieświadomości :D

-



Zochna - 03-06-2010 07:29

-

Ale są tacy, którzy wiedzieli w s z y s t k o nastąpnego dnia p o katastrofie i wiedzieli na p e w n o , że to był ' błąd pilota ' a Kaczor był w kabinie i naciskał .

A powódż to wina prezydenta .
-
http://forum.mambo-foundation.org/im...ilies/yawn.gif

no dobra. zgoda. http://www.l6.pk.edu.pl/apps/emots/d129.gif
ale umówmy się - wulkan to wina premiera. trochę Tuska i trochę Putina.

ps. dziękuję bardzo za buźki.
hardcore
na specjalne okoliczności :)



wierzch - 03-06-2010 09:58
Nowe glosy na temat katastrofy w Smolensku:
Rosja: błędy popełniła tak załoga, jak i wieża
Błąd popełniła wieża?

Pozdrawiam



barakuda1 - 03-06-2010 16:23
-
-

Pisałam już - gdy nie ma warunów do lądowania nawet JFK się zamyka .

I nie ma tak, że kto chce to ląduje a kto chce to nie .

Ten * błąd pilta * to takie tłumaczenie dla mocno naiwnych .

Ale trzeba o tym trąbić - zawsze ktoś uwierzy .

-



perm - 03-06-2010 20:33

-
-

Pisałam już - gdy nie ma warunów do lądowania nawet JFK się zamyka .

I nie ma tak, że kto chce to ląduje a kto chce to nie .

Ten * błąd pilta * to takie tłumaczenie dla mocno naiwnych .

Ale trzeba o tym trąbić - zawsze ktoś uwierzy .

-
Ja takie coś widziałem. Na początku pasa startowego jest taki szlaban. Jak otwarty to lądować można, jak zamknięty to nawet prezydent nie wyląduje. No ale to na lotniskach międzynarodowych, w Smoleńsku to ten szlaban chyba ktoś na złom gwizdnął a tu mówią ze błond pilota, panietego.



gumis107 - 03-06-2010 21:17

http://forum.mambo-foundation.org/im...ilies/yawn.gif

no dobra. zgoda. http://www.l6.pk.edu.pl/apps/emots/d129.gif
ale umówmy się - wulkan to wina premiera. trochę Tuska i trochę Putina.

ps. dziękuję bardzo za buźki.
hardcore
na specjalne okoliczności :)
na stronach roznych przyglupow twierdzacych iz to nie byla wina pilotow tylko ,ze prezydncki samolot ruscy stracili(umiescili ladunki wybuchowe w trakcie remontu,mig-29 go zestrzelil ,czolg przeciwlotniczy,sciagneli go magnesem itd)wyczytalem ,iz wybuch wulkanow zostal spowodowany bombardowaniem tychze przez lotnictwo NATO.Umotywowane to bylo tym,iz NATO od razu wiedzialo ,ze Rosjanie zestrzelili Kaczynskiego i chcialo uderzyc na Rosje ,zas samoloty latajace na europa powodowalyby przypadkowe zderzenie z rakietami atakujacymi Rosje ,wiec dlatego musieli zbombardowac wulkany ,by ruch lotniczy w europie nie przeszkadzal rakieta.Wcale nie zartuje ,to przyglupy w to serio wierza . :-)



barakuda1 - 04-06-2010 02:21
-

W coś wierzyć trzeba jeśli o f i c ja l n e tłumaczenie jest absurdalne i zakłada z g ó r y błąd pilota :cool:

-
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • orientmania.htw.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukano 225 postów • 1, 2